рус

укр

0

Головна
Українська готика Bondero

Дарт Вейдер, комунізм і птерозаври у проекті Українська готика Bondero

З 28 лютого по 13 березня в арт-просторі “Золотий перетин”проходила виставка робіт сучасного українського художника Bondero “Українська готика”.

Вадим “Bondero” Бондаренко народився 28 липня 1967 року. Фахову освіту здобув у 1986 році у Бакінському художньому училищі (спеціальність “Живопис”). Закінчив Художню академію ім. Строганова у Москві за спрямуванням “Індустріальний дизайн”.

Вадим Бондаренко

Бере участь у групових арт-проектах і виставках в Україні та за її межами. Живе та працює в Одесі і Амстердамі. Серед визначних серій, окрім “Української готики”, можна назвати такі: “Абстрактний сюрреалізм”, “Хроніки майбутніх рас” (разом з Іриною Бережко), “Електронна анархія”, “Технодекаданс”. 

Puzzle

В. Бондаренко “Puzzle of dreams”

“Українська готика” унікальна як стилістично, так і жанрово. У картинах поєднано естетику класичного мистецтва і сучасної культури. Митець синтезує різні культурно-емоційні пласти, змішує стилі, перекодовує смисли популярних образів з історії мистецтва, викликає такою еклектичністю сюжетів подив, змушує замислитись. Композиції можна розбирати на деталі, розгадувати загадки, віднаходити часово-просторові межі, які зливаються в єдиний моноліт: тут і мезозойські птерозаври, і роботи із “Зоряних війн”, “привіти” із Середньовіччя і комуністичного минулого.

Хроніки. Контраверсія

В. Бондаренко “Хроніки доповненої реальності. Контраверсія ”

Месседж автора - здійснити “правильну контраверсію з сьогодення в майбутнє”. В сучасному світі реальність стає непередбачуваною і хиткою. Технологічний злет створює нові матриці дійсності, які вступають в конфронтацію з усталеною свідомістю людини. Сьогодні ми ловимо покемонів, довіряємо контроль за певними сферами життя мобільним пристроям, а завтра технології здивують нас ще якимось кібер-гаджетом. Все це створює умови для осмислення філософії доповненої реальності. 

“У випадку якщо людство відірветься від свого минулого, проігнорує його і з головою порине у невідому реальність, його чекає шизофренія і хаос. Якщо ж впроваджувати нові технології послідовно і поступово, використовуючи естетичний досвід попередніх поколінь, відбудеться помірний, плавний перехід”

За словами Вадима Бондаренка, таке поєднання класичного мистецтва и технологій майбутнього - це “спроба стабілізувати мислення людини, і створити часову нехаотичну послідовність естетичного і візуального занурення в реальність без втрати самоконтролю”.

Беручи за основу відомі твори, художник створює сюрреалістичні алюзії на картини Магрітта, Кінкейда, Вуда. В канву сюжетів він вплітає елементи сучасних реалій, зближує високе мистецтво і масову культуру. У складноструктурованій і хитромудрій головоломці автор представив візуально-естетичний, смисловий і культурологічний посил суспільству. Всю серію робіт об’єднує бажання акцентувати увагу на хаотичній і шизофренічній природі сучасного світу. 

“В цілому варто зазначити, що проект “Українська Готика” - це не окремий класичний сюрреалізм, і не окрема візуалізація стереотипів масової культури, а інше бачення конвергенції між різними напрямами в мистецтві, яке глядачу доведеться розгадати”.  Ірина Бережко (магістр Kunst Academie Willem de Kooning, Роттердам).

Зимовий вечір у Парижі, 2016 рік

За основу взято роботу Томаса Кінкейда “Зимові сутінки”. Щоправда на самому полотні зроблено підпис Роберт Жирар. Згідно з інформацією, знайденою в інтернеті, Роберт Жирар - псевдонім Томаса Кінкейда, а на картині зображено вигадане містечко.

Зимові сутінки

Роберт Жирар “Зимові сутінки”

За фантастичною версією Bondero, дія відбувається у Парижі. У небі романтичної столиці світу зависли інопланетні літальні апарати, замість коня у карету запряжено павукоподібного робота. А силуети на передньому плані дуже нагадують підполковника Невілла з вівчаркою Сем з постапокаліптитчного фільму “Я - легенда”. 

Зимовий вечір у Парижі

В. Бондаренко “Зимовий вечір у Парижі”

Людина з зеленим яблуком, 2016 рік

Трансформації зазнав і один з найвідоміших образів Рене Магрітта - “Син Людський”, 1964 року.

Син Людський

Р. Магрітт “Син Людський”

Bondero “переодягнув” героя картини: замість фраку і капелюха-казанка з’явився костюм Бетмена. Яблуко ж, яке за Магріттом являється символом спокуси, залишилось незмінним.

Людина з зеленим яблуком

В. Бондаренко “Людина з зеленим яблуком”

Варто зазначити, що свого часу і сам Рене Магрітт, який дуже полюбляв загадки і “обманки” створив декілька варіацій-пародій творів своїх попередників.

Портрет мадам Рекам’є

Жак-Луї Давид "Портрет мадам Рекам’є"

Перспектива мадам Рекам’є

Рене Магрітт "Перспектива мадам Рекам’є"

Балкон

Едуар Мане "Балкон"

Перспектива Балкона Мане

Рене Магрітт "Перспектива ІІ: Балкон Мане"

Пригода у Карпатах, 2016 рік

Картина із життя селян, написана французьким реалістом Жульєном Дюпре,  перетворюється на сцену фантастичної реальності: у небі на задньому плані зображено космічний корабель, а селянка відпочиває поруч з дроїдом R2-D2.

Відпочинок

Ж. Дюпре “Відпочинок”

Пригода

В. Бондаренко “Пригода у Карпатах”

Вторгнення у Тихій бухті, 2016 рік

Тлом для цієї композиції виступив мальовничий краєвид норвезького фіорду. Вадим Бондаренко пропонує свою версію: він переносить дійство ближче - у Тиху бухту, де на фоні ідилічного пейзажу розгортається драма. Дрони і робоцип AT-ST захоплюють приморське селище, порушують споконвічну тишу.

Норвезький фіорд

А. Аскевольд “Норвезький фіорд”

Вторгнення

В. Бондаренко “Вторгнення у Тихій бухті”

Українська готика, 2016 рік

Пародія, яка дала назву всій серії картин, - це не що інше як рімейк одного з найвідоміших образів американського мистецтва ХХ століття. “Американська  готика” Гранта Вуда, 1930 року, залишилась все з тим же готичним віконцем, але з НЛО та інопланетянином у вишиванці.

Американська готика

Г. Вуд “Американська готика”

Українська готика

В. Бондаренко “Українська готика”

Декомунізація по-BONDEROвськи

Автор не оминув увагою і пролетарську тему: крізь призму іронічного світосприйняття пройшли і твори соцреалізму. В цих сюжетах кожен зможе віднайти щось знайоме - улюблених кіношних героїв, дитячі спогади.

У шкільному саду

М. Баскаков “У шкільному саду”

Три покоління

В. Бондаренко “Три покоління”

Художник перетворює “У шкільному саду” Миколи Баскакова на “Три покоління”, вплітаючи в канву композиції Фантомаса, Супермена і джедайський меч. В інших сюжетах варіант “правильної контраверсії” презентовано через світ, в якому Дарт Вейдер виступає в ролі будівничого, слони-роботи прогулюються зимовим парком, а динозаври і птеродактилі мандрують просторами Країни Рад разом з дроїдами, роботами і штурмовиками із фантастичних кіноепопей.

Прачки

О. і С. Ткачови “Прачки” 

Гніздо птеродактиля

В. Бондаренко “Гніздо птеродактиля”

Збір вугілля бідняками 

М. Касаткін “Збір вугілля бідняками у виробленій шахті”

Видобуток урану в околицях Арля

В. Бондаренко “Видобуток урану в околицях Арля”

Зима. Неділя

І. Лисенко-Ткачук “Зима. Неділя”

Поява механічних слонів

В. Бондаренко “Поява механічних слонів”

Відкриття колгоспної електростанції

О. Дейнека “Відкриття колгоспної електростанції”

Свято урожаю

В. Бондаренко “Свято урожаю”

На просторах підмосковних будівництв

О. Дейнека “На просторах підмосковних будівництв”

Прекрасний новий світ

В. Бондаренко “Прекрасний новий світ”

Поделится